CZYTA NAS CO DRUGI POLAK – BAUER ODNOTOWUJE SPEKTAKULARNE WZROSTY CZYTELNICTWA
21.08.2006

Badania czytelnictwa PBC General realizowane w tym roku wg. nowej metodologii wskazują na wzrost czytelnictwa prawie wszystkich tytułów Wydawnictwa Bauer.

Nowa metoda pomiaru to przede wszystkim dwa, kluczowe dla jakości danych, elementy. Próba w pełni losowa, co daje lepszy opis badanej populacji. Drugi element to zastąpienie ankiety papierowej (PAPI) ankietą komputerową (CAPI), co gwarantuje zdecydowanie większą kontrolę nad zbieraniem danych (kontrola czasu realizacji wywiadu, kontrolowana przez komputer rotacja prezentowanych winiet pism)

Zasięg wszystkich tytułów Wydawnictwa Bauer w pierwszym półroczu 2006 wyniósł ponad 56%, co oznacza że obecnie czyta je ponad 17 milionów osób. Jest to wynik o 12% wyższy niż w analogicznym okresie 2005.

Wydawnictwo Bauer wydaje aż cztery najczęściej czytane magazyny w Polsce:

1. Tele Tydzień - niekwestionowany numer jeden wśród badanych tytułów z czytelnictwem przekraczającym 7 milionów osób (24%).
2. Życie na Gorąco - ponad 3 miliony czytelników (11%)
3. Chwila dla Ciebie - 2,8 miliona czytelników (9%)
4. Tina - 2,3 miliona czytelników (8%)

Czytelnictwo w poszczególnych segmentach przedstawia się wg. nowej metodologii badań następująco:

Pisma telewizyjne
Poza Tele Tygodniem, Bauer wydaje 6 innych pism telewizyjnych. Całkowity zasięg tej grupy magazynów wynosi ponad 37% (czyli ponad 11 milionów osób). Jest to o 24% więcej niż w pierwszej połowie 2005.

Pisma luksusowe dla kobiet
Twój Styl i Pani, docierają do ponad 6% badanych (niemal 2 miliony osób), co jest wynikiem lepszym o ponad 70% niż rok temu.
Najbardziej zauważalny jest spektakularny wzrost czytelnictwa Pani, o ponad 113%. Dziś czyta ją ponad 430 tysięcy osób. To najlepszy wynik i najwyższa dynamika wśród bezpośredniej konkurencji tego magazynu.

Pisma poradnicze i rozrywkowe dla kobiet.
Docierają do ponad 26% badanych osób, czyli niemal do 8 milionów.
Zdecydowanym liderem w tym segmencie jest Życie na Gorąco z ponad 3 milionowym czytelnictwem.


29 tytułów Wydawnictwa Bauer czyta zatem co drugi Polak!

Źródło: PBC General, Millward Brown SMG/KRC, grupa docelowa: wszyscy 15+, fale 1-6 2005 / 1-6 2006, N= 18017 / 21376, wielkość badanej populacji: 30 136 052, prezentowane wartości: dla grup tytułów: wskaźnik OTS1+, dla konkretnych tytułów – CPW. Opracowane przez Wydawnictwo Bauer.



«