KWARTALNY BIULETYN INFORMACYJNY WYDAWNICTWA BAUER
28.01.2005

nr. 6, styczeń 2005

Co się zmieniło, co urosło, jak się sprzedało….



MAGAZYNY KOBIECE

TINA
Niekwestionowany lider rynku popularnych tygodników kobiecych.

Doskonałe wyniki sprzedaży egzemplarzowej - od czerwca 2004 Tina sprzedaje średnio 541 tys. egzemplarzy – ponad 100 tys. więcej niż drugi w rankingu tytuł .

Rośnie również czytelnictwo Tiny. W drugim półroczu 2004 r. tygodnik czytany był średnio przez 2 419 tys. osób – o 8% więcej niż w drugim półroczu 2003.

W 2004 roku Tina osiągnęła przychody reklamowe na poziomie 14,7 mln zł., co dało aż 81% wzrost w porównaniu z rokiem 2003 i największą dynamikę wpływów reklamowych w całym segmencie popularnych tygodników.

ŚWIAT KOBIETY
Wysoki wzrost sprzedaży egzemplarzowej w 2004 roku. Magazyn sprzedawał się średnio w wysokości 197 tys. egz., to jest o 48% więcej niż w 2003 roku.

Wraz ze sprzedażą podniosły się wskaźniki czytelnictwa. W 2004 roku dwutygodnik czytany był średnio przez 857 tys. osób – o 9% więcej niż w roku ubiegłym.

Przychody reklamowe w 2004 roku były większe o 53% od zanotowanych w roku poprzednim. W ciągu roku tytuł zarobił 4,6 mln. Zł.

MAM DZIECKO
Drugi, pod względem sprzedaży egzemplarzowej magazyn dla rodziców.

Średnia sprzedaż w okresie I-X 2004 wyniosła 71 tys. egz. Przychody reklamowe tytułu w 2004 r. wzrosły o 48% w stosunku do 2003 roku i wyniosły 4,7 mln zł.
Był to drugi najwyższy wzrost reklamowy w segmencie pism parentingowych.

ŻYCIE NA GORĄCO
Lider wśród tygodników kobiecych wg ilości sprzedanych egzemplarzy. Średnia sprzedaż tygodników okresie styczeń – październik 2004: 650 711 egz. (ZKDP, rozpowszechnianie płatne).
Aż 34% wzrost przychodów reklamowych. W 2004 r. wyniosły one 11,3 mln PLN (Expert Monitor, przychody wg. cenników, bez reklam własnych).

CHWILA DLA CIEBIE
33% wzrost przychodów reklamowych. W 2004 r. tytuł zarobił 8,1 mln PLN (Expert Monitor, przychody wg. cenników, bez reklam własnych).

TWOJE IMPERIUM
Sprzedaż egzemplarzowa wzrosła o 11% i osiągnęła wartość 397 344 egzemplarzy (ZKDP, rozpowszechnianie płatne, styczeń – październik 2004).
Przychody reklamowe wzrosły o 87% i wyniosły w 2004 r. 3,6 mln PLN (Expert Monitor, przychody wg. cenników, bez reklam własnych).
O 15% wzrosło czytelnictwo tytułu. W falach styczeń – grudzień 2004 czytanie Twojego Imperium deklaruje 1 022 000 osób (PBC General, A Millward Brown Co, COW, N=36 193, grupa celowa: wszyscy)

ŚWIAT SERIALI
Sprzedaż egzemplarzowa wzrosła o 12% i osiągnęła wartość 131 942 egzemplarzy (ZKDP, rozpowszechnianie płatne, styczeń – październik 2004).



TAKIE JEST ŻYCIE, BELLA RELAKS, REWIA
Takie jest Życie zanotowało 41% wzrost przychodów reklamowych, wyniosły one 0,71 mln PLN; w przypadku Belli Relaks był to 17% wzrost, a kwota – 1,52 mln PLN (Expert Monitor, przychody wg cenników, bez reklam własnych, okres: styczeń-grudzień 2004, dynamika w odniesieniu do 2003 r.).
Sprzedaż najnowszego tygodnika Rewii wynosi 269 474 egzemplarzy (ZKDP, rozpowszechnianie płatne, marzec – październik 2004).

Twój STYL
Magazyn od lat niezmiennie utrzymuje pozycję lidera. Zajmuje pozycję pierwszą zarówno w sprzedaży egzemplarzowej i czytelnictwie, jednocześnie będąc najlepszym medium reklamowym w segmencie magazynów luksusowych.

Średnia sprzedaż egzemplarzowa (ZKDP styczeń – październik 2004) jest większa od sprzedaży najbliższego konkurenta prawie o 60 tysięcy, a od kolejnego ponad dwukrotnie większa.
Przychody reklamowe magazynu Twój STYL w całym 2004 roku wyniosły 51 648 514 zł (wzrost o 9% w stosunku do roku 2003) i były najwyższe w segmencie.
Twój STYL w wysokości przychodów wyprzedził najbliższego konkurenta o ponad 18 milionów zł.

(Źródło: Export Monitor, ceny cennikowe bez autopromocji).

Czytelnictwo magazynu Twój STYL, które wynosi obecnie 1 342 555 również wzrosło o 9% - zarówno w całej populacji jak i w grupie kobiet.

(Źródło: PBC General, SMG/KRC A Millward Brown Co, COW, wszyscy 15+, fale: styczeń – grudzień 2004)



PRASA MŁODZIEŻOWA

BRAVO

Lider wśród magazynów młodzieżowych: najwyższa sprzedaż – 271 827 (źródło: ZKDP, rozpowszechnianie płatne, 2004r.);
najwyższe przychody reklamowe 7,5 mln, wzrost o 58%
(źródło: Export Monitor, bez reklam własnych, dane za 2004, dynamika w odniesieniu do 2003 r) i najwyższe czytelnictwo - 1,3 mln., wzrost o 6% (PBC General, A Millward Brown Co, COW, N=9 016, grupa celowa: wszyscy)


BRAVO GIRL

Wzrost przychodów reklamowych o 60%. W 2004 r. przychody reklamowe wyniosły 3,8 mln. PLN (źródło: Export Monitor, bez reklam własnych, dynamika w odniesieniu do 2003 r)


BRAVO SPORT
Wzrost przychodów reklamowych o 108%. Przychody za 2004 r. wyniosły– 1,6 mln PLN (Źródło: Export Monitor, bez reklam własnych)
Wzrost sprzedaży o 9%, średnia sprzedaż za okres styczeń – październik 2004 wynosi 125 395 egz. (Źródło: ZKDP, średnie rozpowszechnianie płatne)


TWIST

Wzrost przychodów reklamowych o 61%, przychody za 2004 r. – 3,99 mln PLN (Źródło: Export Monitor, bez reklam własnych)

FILIPINKA

Wzrost przychodów reklamowych o 16%, przychody za 2004 r. wyniosły 2,8 mln PLN (Źródło: Export Monitor, bez reklam własnych). Analizując okresy lip-gru’03 vs lip-gru’04 czytelnictwo wzrosło 19%.





PRASA TELEWIZYJNA

Wszystkie tytuły telewizyjne Wyd. Bauer odnotowały znaczny wzrost przychodów reklamowych w 2004 roku w porównaniu do 2003 roku wg danych Export Monitora!!!

TELE TYDZIEŃ
Odnotował wzrost przychodów reklamowych w 2004 r. o 7,9% w porównaniu do roku 2003. Przychody w 2004 wyniosły: 45 682 250 PLN (źródło: Expert Monitor, przychody wg. cenników, bez reklam własnych)

TO I OWO
Wzrost przychodów reklamowych o 17,1% w 2004 r. w porównaniu do 2003 r. – przychody reklamowe w 2004 r. wyniosły: 7 631 538 PLN (źródło: Expert Monitor, przychody wg. cenników, bez reklam własnych)

TELE ŚWIAT
Wzrost przychodów reklamowych o 23,3% w 2004 r. w porównaniu do roku 2003. Przychody te wyniosły w 2004 roku: 7 229 600 PLN
(źródło: Expert Monitor, przychody wg. cenników, bez reklam własnych)

IMPERIUM TV
Przychody reklamowe wzrosły aż o 53,7% w 2004 r. w stosunku do 2003 r. Przychody reklamowe w 2004 r. wyniosły 1 432 131 PLN (źródło: Expert Monitor, przychody wg. cenników, bez reklam własnych).


MAGAZYN TELEWIZYJNY KURIER TV
Odnotowano wzrost przychodów reklamowych o 20,9% w 2004 r. w porównaniu do 2003 roku. Przychody te w 2004 r. wyniosły: 3 429 700 PLN. (źródło: Expert Monitor, przychody wg. cenników, bez reklam własnych)

SUPER TV
Przychody reklamowe wzrosły o 14,1% w 2004 r. w porównaniu do 2003 r. W 2004 roku przychody te wyniosły: 2 893 420 PLN (źródło: Expert Monitor, przychody wg. cenników, bez reklam własnych)

TELE MAX
Przychody reklamowe w 2004 roku wyniosły: 2 091 000 PLN
(Źródło: Expert Monitor, przychody wg. cenników, bez reklam własnych).
Tytuł ten odnotował również znaczny wzrost czytelnictwa o 36,3% w 2004 r. w porównaniu do roku 2003.
Czytelnictwo w 2004 wyniosło: 277 000 osób (PBC General, A Millward Brown Co, COW, N=36 193, grupa celowa: wszyscy)


PRASA MOTORYZACYJNA

AUTO MOTO„Auto Moto” od numeru 20 ponownie ukazuje się jako miesięcznik.
W 2004 r. odnotował wzrost przychodów reklamowych o 4,5% w stosunku do 2003 roku. Przychody w 2004 roku wyniosły: 4 520 610 PLN.
(źródło: Expert Monitor, przychody wg. cenników, bez reklam własnych)

MOTOR
Po zmianach tygodnika „Motor” od numeru 35 nastąpił gigantyczny wzrost sprzedaży tego tytułu w porównaniu do sprzedaży przed re-launch’em.
Porównując sprzedaż za okres sie’04 –paź’04 do analogicznego okresu w roku ubiegłym nastąpił wzrost sprzedaży aż o 715% (średnia sprzedaż w okresie sie’04-paź’04 wyniosła 208 502 egz. Źródło: ZKDP, śr. rozpowszechnianie płatne)
Motor jest w tej chwili niekwestionowanym liderem wśród pism motoryzacyjnych pod względem sprzedaży.
Znacząco wzrosło również czytelnictwo tego tygodnika. Porównując czytelnictwo w IV kwartale 2004 do IV kwartału 2003 – wzrosło o 85,5% i wynosi obecnie 366 000 osób (PBC General, A Millward Brown Co, COW, N=9 039, grupa celowa: wszyscy).
Duże wzrosty nastąpiły w przychodach reklamowych. Porównując IV kwartał 2004 r. do IV kwartału 2003 wzrosły one aż o 331,8%. Ogółem przychody reklamowe tygodnika Motor w 2004 wyniosły: 5 033 655 PLN (źródło: Expert Monitor, przychody wg. cenników, bez reklam własnych)




MAGAZYNY KOMPUTEROWE

CD ACTION
Wzrosło czytelnictwo magazynu. W 2004 roku CD Action czytany był przeciętnie przez 495 tys. osób - o 17% więcej niż w roku 2003.
Miesięcznik zanotował ponadto 30% wzrost przychodów reklamowych. Wyniosły one w 2004 roku 5 mln zł.


CLICK
O 37% wzrosły przychody z reklam magazynu w 2004 w porównaniu z rokiem poprzednim i wyniosły prawie 1,3 mln. Zł.

Magazyny Click i CD Action stanowią 53% rynku czasopism o grach komputerowych pod względem sprzedaży egzemplarzowej.


PC FORMAT
Wzrost czytelnictwa magazynu. W 2004 roku PC Format przyciągał do każdego numeru średnio 125 tys. czytelników, to jest o 16% więcej niż w roku 2003.

Przychody z reklam wzrosły w 2004 r o 13% i wyniosły 374 tys. zł.


Dane na podstawie:
 Expert Monitor, przychody wg cenników, bez reklam własnych I-XII 2003 i 2004
 ZKDP, średnie rozpowszechnianie płatne, I-X 2003 i 2004 (Tina – VI-X 2004)
 PBC General a Millward Brown Company, COW, grupa celowa: wszyscy, fale: I-XII 2003 i I-XII 2004 (Tina – COW w falach VI-XII 2003 i VI-XII 2004, grupa: wszyscy)







«