KWARTALNY BIULETYN INFORMACYJNY WYDAWNICTWA BAUER 09.12.2003
nr. 2 grudzień 2003
Co się zmieniło, co urosło, jak się sprzedało...
Wydawnictwo Bauer jest liderem wśród wydawnictw pod względem przychodów reklamowych.
W okresie styczeń - październik 2003 przychody reklamowe wydawnictwa wyniosły 134,4 mln.
Stanowi to 12% wydatków na reklamę we wszystkich magazynach
(Expert Monitor, styczeń - październik 2003, przychody wg cenników, bez autopromocji i reklam specjalnych).
MAGAZYNY KOBIECE
TINA
- Tina od stycznia 2004 wprowadza nowy cennik reklamowy. Strona 1/1 kosztować będzie 37.000 PLN.
Nowa cena nadal gwarantuje najniższe koszty dotarcia w segmencie (CPT= 18,6 PLN; PBC General, CPW, grupa celowa kobiety, maj - październik 2003).
- Stabilna sprzedaż egzemplarzowa na tle dużych spadków konkurencji.
Średnia sprzedaż w 2003 wyniosła 367.716 egzemplarzy (ZKDP, rozpowszechnianie płatne, styczeń - sierpień 2003).
- W okresie styczeń- październik 2003 Tina osiągnęła przychody reklamowe wartości 6,5 mln (Expert Monitor, przychody wg cenników, bez reklam własnych i specjalnych).
ŚWIAT KOBIETY
- Po re-launchu tytułu na jesieni br. wysoki wzrost sprzedaży egzemplarzowej. Średnie rozpowszechnianie płatne dla wydań nr 21, 22, 23 wyniosło 280 tys. egzemplarzy (dane wydawcy).
Jest to 69-procentowy wzrost w porównaniu ze średnim rozpowszechnianiem płatnym w 2002 (ZKDP).
- Świat kobiety zanotował 6% wzrost przychodów reklamowych. Zarobił 2,2 mln PLN (Expert Monitor, styczeń - październik 2003, przychody wg cenników, bez reklam własnych i specjalnych).
MAM DZIECKO
- Silna, druga, pozycja w segmencie parentingowym pod względem sprzedaży egzemplarzowej. Średnia sprzedaż w tym roku: 72.211 egz. (ZKDP, rozpowszechnianie płatne, styczeń - sierpień 2003).
- Przychody reklamowe tytułu wyniosły w tym roku 2,5 mln PLN (Expert Monitor, przychody wg cenników, bez reklam własnych i specjalnych, styczeń - październik 2003).
ŻYCIE NA GORĄCO
- Najczęściej kupowany tygodnik kobiecy.
- Średnia sprzedaż w tym roku wyniosła 666 716 egz. (ZKDP, rozpowszechnianie płatne, styczeń - sierpień 2003).
- Rewelacyjny, 71-procentowy, wzrost przychodów reklamowych: w okresie styczeń - październik br. tytuł zarobił 6,9 mln PLN (Expert Monitor, przychody wg. cenników, bez reklam własnych i specjalnych).
CHWILA DLA CIEBIE
- 34 - procentowy wzrost przychodów reklamowych.
W tym roku tytuł zarobił już 4,9 mln PLN (Expert Monitor, styczeń - październik 2003 i 2002, przychody wg. cenników, bez reklam własnych i specjalnych).
TWOJE IMPERIUM
- Największa dynamika wzrostu wśród tygodników kobiecych pod względem sprzedaży egzemplarzowej i przychodów z reklam.
- Sprzedaż tygodnika wzrosła o 125% i osiągnęła poziom 349 725 egz. (ZKDP, rozpowszechnianie płatne, styczeń - sierpień 2003).
- Przychody reklamowe wzrosły o 432% i wyniosły 1,5 mln PLN. (Expert Monitor, przychody wg. cenników, bez reklam własnych i specjalnych, porównanie okresów styczeń - październik 2003 i 2002).
MAGAZYNY MŁODZIEŻOWE
BRAVO SPORT
- Wzrost czytelnictwa o 8,15% w grupie 15-19 lat ( 288 000 czytelników w okresie: listopad 2002 - październik 2003) porównanie okresów listopad 2002 - październik 2003 vs listopad 2001-październik 2002 (Źródło:PBC General, wskaźnik COW, estymacja na populację)
- wzrost przychodów reklamowych o 24,8% (przychody za okres styczeń-październik 2003 - 623 700 PLN) porównanie okresów: styczeń-październik 2003 vs styczeń-październik 2002 (Źródło: Expert Monitor, bez reklam własnych i reklamy specjalnej)
- wzrost sprzedaży o 11,53% (średnie rozpowszechnianie płatne za okres styczeń-sierpień 2003 - 112 901 egz.) porównanie okresów: styczeń-sierpień 2003 vs styczeń-sierpień 2002 (Źródło: ZKDP, średnie rozpowszechnianie płatne)
FILIPINKA
- wzrost przychodów reklamowych o 2,12% (przychody za okres styczeń - październik 2003 - 1 900 160 PLN) porównanie okresów: styczeń- październik 2003 vs styczeń-październik 2002 (Źródło: Expert Monitor, bez reklam własnych i reklamy specjalnej)
- wzrost sprzedaży o 13,62% (średnie rozpowszechnianie płatne za okres styczeń- sierpień 2003 - 92 791 egz.) porównanie okresów: styczeń-sierpień 2003 vs styczeń-sierpień 2002 (Źródło: ZKDP, średnie rozpowszechnianie płatne)
MAGAZYNY MOTORYZACYJNE
AUTO MOTO
- wzrost przychodów reklamowych o 189,09% (przychody za okres styczeń - październik 2003 - 3 483 850 PLN), porównanie okresów: styczeń - październik 2003 vs styczeń - październik 2002 (Źródło: Expert Monitor, bez reklam własnych i reklamy specjalnej).
- Auto Moto w lipcu 2003 zmieniło częstotliwość ukazywania się z miesięcznika na dwutygodnik.
MOTOR
- wzrost czytelnictwa o 8,3% w grupie mężczyzn ( 337 000 czytelników w okresie: maj-październik 2003), porównanie okresów maj-październik 2003 vs maj-październik 2002 (Źródło:PBC General, wskaźnik COW, estymacja na populację)
MAGAZYNY KOMPUTEROWE
CLICK
- wzrost czytelnictwa o 15% (270 000 czytelników w okresie maj-październik 2003) , porównanie okresów maj-październik 2003 vs maj-październik 2002
(źródło: PBC General; wskaźnik COW; grupa celowa: wszyscy)
- wzrost przychodów z reklam o 73% (przychody za okres styczeń -październik 2003 - 657 200 zł) porównanie okresów styczeń -październik 2003 vs styczeń - październik 2002 (źródło: Expert Monitor, bez reklam własnych i reklamy specjalnej)
PC FORMAT
- wzrost czytelnictwa o 16% (100 000 czytelników w
okresie maj-październik2003), porównanie okresów maj-
październik 2003 vs maj-październik 2002
(źródło: PBC General; wskaźnik COW; grupa celowa: wszyscy)
CD ACTION
- wzrost przychodów reklam o 2% (przychody za okres styczeń - październik 2003 - 2 985 780 zł) , porównanie styczeń -październik 2003 vs styczeń - październik 2002
(źródło: Expert Monitor, bez reklam własnych i reklamy specjalnej)
MAGAZYNY TELEWIZYJNE
TELE TYDZIEŃ
- wzrost przychodów z reklam o 12% (przychody za okres styczeń -październik 2003 - 34 158 000 zł) ,porównanie okresów styczeń -październik 2003 vs styczeń - październik 2002 (źródło: Expert Monitor, bez reklam własnych i reklamy specjalnej)
TO I OWO
- wzrost przychodów z reklam o 9% (przychody za okres styczeń - październik 2003 - 5 195 950 zł) ,porównanie okresów styczeń - październik 2003 vs styczeń - październik 2002 (źródło: Expert Monitor, bez reklam własnych i reklamy specjalnej)
TELE ŚWIAT
- wzrost przychodów z reklam o 18% (przychody za okres
styczeń - październik 2003 - 4 680 200 zł) ,porównanie
okresów styczeń - październik 2003 vs styczeń - październik 2002 (źródło: Expert Monitor, bez reklam własnych i reklamy specjalnej)
- wzrost czytelnictwa o 14% (1 881 000 czytelników w okresie styczeń - październik2003), porównanie okresów styczeń - październik 2003 vs styczeń - październik 2002
(źródło: PBC General; wskaźnik COW; grupa celowa: wszyscy)
SUPER TV
- wzrost czytelnictwa o 32% (489 000 czytelników w okresie styczeń - październik 2003) ,porównanie okresów styczeń - październik 2003 vs styczeń - październik 2002
(źródło: PBC General, wskaźnik COW; grupa celowa: wszyscy)
MAGAZYNY LUKSUSOWE
Twój STYL LOOK
- Czytelnictwo
Na podstawie PBC SMG/KRC Poland (Czytelnictwo Cyklu Sezonowego)
listopad 2002 - październik 2003 (LOOK - nie badany w falach listopad 2002 i sierpień 2003)
- czytelnictwo w populacji - 1,3% (estymacja na populację - 378 473)
- czytelnictwo w grupie kobiet - 2,1% (estymacja na populację - 320 776)
Na podstawie PBC SMG/KRC Poland (Czytelnictwo Ostatniego Wydania)
listopad 2002 - październik 2003 (LOOK - nie badany w falach listopad 2002 i sierpień 2003)
- czytelnictwo w populacji - 0,9% (estymacja na populację - 277 314)
- czytelnictwo w grupie kobiet - 1,6% (estymacja na populację - 242 613)
- Sprzedaż
ZKDP (grudzień 2002 - wrzesień 2003)
Rozpowszechnianie ogółem - 59 519 egz.
Rozpowszechnienie płatne - 58 150 egz.
Twój STYL
- Czytelnictwo
Na podstawie PBC SMG/KRC Poland (Czytelnictwo Cyklu Sezonowego)
listopad 2002 - październik 2003
- czytelnictwo w populacji - 6% (estymacja na populację - 1 804 823)
- czytelnictwo w grupie kobiet - 9,9% (estymacja na populację - 1 517 026)
Na podstawie PBC SMG/KRC Poland (Czytelnictwo Ostatniego Wydania)
listopad 2002 - październik 2003
- czytelnictwo w populacji - 4% (estymacja na populację - 1 197 475)
- czytelnictwo w grupie kobiet - 6,6% (estymacja na populację - 1 006 562)
- Sprzedaż
ZKDP (styczeń - wrzesień 2003)
Rozpowszechnianie ogółem - 294 165 egz.
Rozpowszechnienie płatne - 292 536 egz.
«