Nowa Olivia w nowym layoucie, z nowymi działami i z autorskimi sesjami mody
08.07.2013

Magazyn Olivia zmienia się od wydania sierpniowego (9 lipca na rynku). Nowe fonty, kolorystyczne uporządkowanie działów, nowoczesne layouty, infografika, duże zdjęcia, sprawiły że pismo jest jeszcze bardziej nowoczesne i eleganckie.

Poczucie ekskluzywności i charakter premium magazynu budują sesje zdjęciowe najlepszych polskich fotografów. Sesje modowe i gwiazd w Olivii robione są przez tak znane osoby, jak Krzysztof Opaliński, Piotr Porębski, Marek Straszewski czy Aldona Karczmarczyk.

W warstwie merytorycznej pismo zachowuje swój ekspercki i poradnikowy charakter. Nadal charakteruje je najbardziej obszerna w segmencie miesięczników poradnikowych psychologia, moda i uroda. Nowością jest ekspercki format problem/rozwiązanie, który zamyka każdy dział.
Dział wnętrza i dekoracje został powiększony i umieszczony w środku pisma.
Bardziej obszerny i urozmaicony jest dział kuchnia. Oprócz przepisów na dania sezonowe, pojawiają się nowe kolumny – kuchnia dla zabieganych; kuchnia z gwiazdą i mały kucharz.

Zmiany merytoryczne i graficzne zostały częściowo wprowadzone już w numerze 7 i przetestowane na badaniach focusowych czytelniczek Olivii i pism konkurencyjnych. Zarówno nowe propozycje merytoryczne, jak i makieta pisma zostały przyjęte entuzjastycznie. Wszystkie czytelniczki Olivii jednoznacznie wskazują, że ich pismo jest najbardziej ekskluzywne i najlepsze w segmencie, a czytelniczki czasopism konkurencyjnych najczęściej dawały zmienionej Olivii najwyższe oceny, deklarując chęć zakupu pisma.

Zmiany merytoryczne Olivii przygotowała Dorota Maj – nowa redaktor naczelna Olivii, która wcześniej pracowała dla takich magazynów, jak „Show”, Elle”, In Style”, „Uroda”. Autorem nowej makiety jest Iwona Kobryń-Gałązka – dyrektor artystyczna Olivii.

Dla tytułu zaplanowana jest silna kampania reklamowa. Promocja obejmuje: telewizję (stacje TVP, Polsat, TVN, At Media), i prasę (m.in. Twój Styl, Show, Grazia, Tele Tydzień, Tina, Życie na Gorąco, Naj). Przewidywane wydatki na promocję wynoszą ok. 3,5 mln zł do końca roku.

Za realizację nowej kampanii odpowiedzialna jest firma Happy Hours, za zakup mediów MEC.

Cena Olivii pozostaje bez zmian i wynosi 2,50 zł. Format, objętość i papier magazynu również pozostają bez zmian.

Olivia jest w ofercie Wydawnictwa Bauer uzupełnieniem dla miesięcznika Świat Kobiety w grupie młodszych i bardziej nowoczesnych czytelniczek.

Olivię czytają mieszkanki dużych miast, kobiety wykształcone, z wysokimi dochodami. To bardzo atrakcyjna grupa komercyjna i czytelnicza. W pierwszym kwartale 2013 roku Olivia odnotowała najwyższy w segmencie wzrost sprzedaży – aż 45% w stosunku do 2012 roku (dane: ZKDP, średnie rozpowszechnianie płatne razem: styczeń – marzec 2013 vs styczeń – marzec 2012).




«