NOWY PC FORMAT NA NOWY ROK
08.12.2003


Pierwszy numer PC Format w nowym roku (1/2004, w sprzedaży od 10 grudnia) ukaże się w nowej szacie graficznej. Zmiany dotyczą głównie logo, modyfikacji makiety pisma i jego szaty graficznej, a także części redakcyjnej: pojawią się nowe działy, sekcje i rubryki, układ artykułów został uproszczony i ujednolicony.

W układzie poszczególnych działów wprowadzono większą równowagę treściową, wyróżniając najważniejsze i najciekawsze dla czytelnika moduły:
a) edukacyjny (kursy i projekty krok-po-kroku; jeszcze mocniej zaakcentowana jego kluczowa funkcja w całym formacie - między innymi przez stworzenie sekwencji makietowej: "Krok po kroku: zielony" - "Krok po kroku: czerwony" - "install" - "Temat numeru");
b) przeglądowy (recenzje i testy);
c) poradnikowy (Porady eksperta - odpowiedzi na listy, ekspresowe wskazówki, ciekawe, nieszablonowe rozwiązania praktycznych problemów);
d) żurnalowy (technologie, trendy, mody komputerowe).

Nowe działy to
a) Biuletyn, stanowiący "rozbiegówkę" całego danego numeru:nowoczesna, nieobecna jeszcze w Polsce w prasie komputerowej prezentacja materiału informacyjnego opartego nie na opisie rynku , ale na przedstawianiu i jednoczesnej ocenie na przykład użyteczności danych, ale tylko wybranych - na przykład ze względu na swą ekscentryczność, rozwiązań ("Nowy system operacyjny stworzony przez Matell, Inc. ma przyczynić się do zwiększenia popularności linii komputerów przenośnych tej firmy, E-Book, wśród dziewcząt w wieku 4-11 lat"), z dużą ilością komentarzy, krótkich wywiadów, opinii osobistości, zestawień w postaci "baz danych" itd.];
b) Po godzinach (dział rozrywkowy: krótkie recenzje gier i filmów DVD, nowości i ciekawostki ze świata entertainment);
c) Porady eksperta (ponownie - nieobecne jeszcze w rodzimej prasie komputerowej nawiązanie "wysokopoziomowej" interakcji z czytelnikami, odpowiedź na ich problemy - diagnoza, czy też nieraz - ich wyprzedzanie - prognoza i oferowanie szybkich rozwiązań; poza tym mnóstwo recept "na gorąco", gotowych rozwiązań - np. jak z poziomu pulpitu Windows drukować wiele dokumentów z Worda naraz).

PC Format rezygnuje z zawężania grupy odbiorców do starszych i niedoświadczonych użytkowników komputerów (dla nich pozostaje dział Krok po kroku: zielony oraz częściowo Porady eksperta). Teraz kieruje się także w stronę takich grup jak "gadżeciarz", "power-user" oraz "hardware-freak", których uwaga przyciągana jest niestandardowymi tematami ("stwórz platformową grę sportową we Flashu") oraz odpowiednio dostosowanym językiem (z użyciem odwołania do programowania, stosowania skryptów, modyfikacji kodu itd.) - działy: Krok po kroku: czerwony, Temat numeru, Porady eksperta.

PC FORMAT
- wzrost czytelnictwa o 16% (100 000 czytelników w okresie maj-październik' 03)
porównanie okresów maj-październik '03 vs maj-październik '02
(źródło: PBC General; wskaźnik COW; grupa celowa: wszyscy)


- sprzedaż - 28 805 egzemplarzy (ZKDP, rozpowszechnianie płatne, dane za okres styczeń - wrzesień '03)
- przychody reklamowe - 240 050 zł - (żródło: Expert Monitor, bez reklam własnych i reklamy specjalnej, dane za okres styczeń-wrzesień '03)



«