, nr. 7 kwiecień 2005
27.04.2005

W pierwszym kwartale br. Wydawnictwo Bauer zajmuje, podobnie, jak w analogicznym okresie roku ubiegłego, pierwszą pozycję pod względem przychodów reklamowych, co daje mu 14% udział w polskim rynku reklamowym magazynów.

Według Expert Monitora (dane bez reklam własnych, z reklamą specjalną) przychody Wydawnictwa wyniosły 52 662 764 pln. W porównaniu z pierwszym kwartałem 2004 roku przychody wzrosły o 22%.

W roku 2004 Wydawnictwo Bauer uzyskało przychody reklamowe wartości 211,4 mln PLN. To wzrost względem 2003 o 24% (Expert Monitor, dane wg cenników, bez autopromocji).



MAGAZYNY TELEWIZYJNE

W I kwartale 2005 – łączne przychody tytułów telewizyjnych wyniosły 20 mln PLN, o 25% więcej niż w I kwartale 2004.

W 2004 – zarobiły 70,4 mln PLN, o 13% więcej niż w 2003.



TELE TYDZIEŃ
Odnotował wzrost przychodów reklamowych w I kwartale 2005 r. o 16% w porównaniu do I kwartału 2004.
Przychody w I kwartale 2005 wyniosły: 12 456 tys. PLN.

TO I OWO
Wzrost przychodów reklamowych o 51% w I kwartale 2005 r. w porównaniu do I kwartału 2004 r. – przychody reklamowe w I kwartale 2005 r. wyniosły: 2 509 tys. PLN.

IMPERIUM TV
Przychody reklamowe wzrosły aż o 76% w I kwartale 2005 r. w stosunku do I kwartału 2004 r. Przychody reklamowe w I kwartale 2005 r. wyniosły 566 tys. PLN. Wzrosło również czytelnictwo Imperium TV o 13% w okresie kwi’04 – mar’05 w porównaniu do analogicznego okresu: kwi’03 – mar’04. Aktualnie czytelnictwo kształtuje się na poziomie 500 tys. czytelników w okresie: kwi’04 – mar’05

MAGAZYN TELEWIZYJNY KURIER TV
Odnotowano wzrost przychodów reklamowych o 41% w I kwartale 2005 r. w porównaniu do I kwartału 2004 roku. Przychody te w I kwartale 2005 r. wyniosły: 1 159 tys. PLN.
Wzrosła również sprzedaż Kuriera TV o 2% w okresie lut’04-sty’05 w porównaniu do analogicznego okresu: lut’03-sty’04. Aktualnie średnia sprzedaż tego tygodnia kształtuje się na poziomie 293 tys. egzemplarzy za okres: lut’04-sty’05

SUPER TV
Przychody reklamowe wzrosły o 55% w I kwartale 2005 r. w porównaniu do I kwartału 2004 r. W I kwartale 2005 roku przychody te wyniosły: 1 041 tys. PLN.
Wzrosło również czytelnictwo o 3% w okresie kwi’04 – mar’05 w porównaniu do analogicznego okresu: kwi’03 – mar’04. Aktualnie czytelnictwo kształtuje się na poziomie 478 tys. czytelników w okresie: kwi’04 – mar’05

TELE MAX
Przychody reklamowe w I kwartale 2005 roku wzrosły o 243% w stosunku do I kwartału 2004 i wyniosły: 952 tys. PLN.
Tytuł ten odnotował również znaczny wzrost czytelnictwa o 44% w okresie kwi’04 – mar’05 w porównaniu do analogicznego okresu: kwi’03 – mar’04. Aktualnie czytelnictwo kształtuje się na poziomie 313 tys. czytelników w okresie: kwi’04 – mar’05

Dane na podstawie:
 Expert Monitor, przychody wg cenników, bez reklam własnych I-III 2004 i 2005. Przy danych dla całego segmentu – uwzględniono wydania specjalne.
 ZKDP, średnie rozpowszechnianie płatne, II 2003 – I 2004 i II 2004 – I 2005.
 PBC General A Millward Brown Company, COW, grupa celowa: wszyscy, fale: IV 2003 – III 2004 i IV 2004 – III 2005.


MAGAZYNY LUKSUSOWE

TWÓJ STYL
Magazyn od lat niezmiennie utrzymuje pozycję lidera. Zajmuje pozycję pierwszą zarówno w sprzedaży egzemplarzowej i czytelnictwie, jednocześnie będąc najlepszym medium reklamowym w segmencie miesięczników luksusowych.

Średnia sprzedaż - rozpowszechnianie płatne - w okresie VIII 2004 – I 2005 wyniosła 271 tys. egzemplarzy i jest większa od sprzedaży najbliższego konkurenta o ponad 107 tys. natomiast od kolejnego ponad dwukrotnie większa.

Wg danych Wydawcy majowe wydanie Miesięcznika sprzedało się w wysokości 300 tys. egzemplarzy.

Przychody reklamowe magazynu Twój STYL w I kwartale roku 2005 roku wyniosły 8,4 mln PLN i były najwyższe w segmencie.

Czytelnictwo magazynu Twój STYL, które wynosi obecnie 1 228 tys. również wzrosło o 9% w całej populacji i o 7% w grupie kobiet.


Dane na podstawie:
 Expert Monitor, przychody wg cenników, bez reklam własnych
I - III 2005
 ZKDP, średnie rozpowszechnianie płatne, VIII 2004 – I 2005
 PBC General A Millward Brown Company, COW, grupa celowa: wszyscy, fale: IV 2004 – III 2005.


MAGAZYNY KOBIECE
W roku 2004 – zarobiły 51 mln PLN, czyli o 53% więcej niż w 2003

MAGAZYNY KOBIECE – rozrywkowe

W I kwartale 2005r. – zarobiły 8,2 mln PLN, o 44% więcej niż w I kwartale 2005r.


ŻYCIE NA GORĄCO
Lider wśród tygodników kobiecych wg ilości sprzedanych egzemplarzy. Średnia sprzedaż tygodnika w lis’04-sty’05 wyniosła 667 tys. egz.
16% wzrost przychodów reklamowych w I kwartale 2005 roku - wyniosły one 2,9 mln PLN.

CHWILA DLA CIEBIE
W I kwartale 2005 tygodnik odnotował 40% wzrost przychodów z reklam w porównaniu z analogicznym okresem 2004, z wynikiem 2,5 mln PLN

TWOJE IMPERIUM
Sprzedaż egzemplarzowa w okresie lis’04-sty’05 wzrosła o 10% i osiągnęła średnią wartość 420 tys. egzemplarzy.
Przychody reklamowe wzrosły o 75% i wyniosły w I kwartale 2005 r. 1,4 mln PLN.
O 12% wzrosło czytelnictwo tytułu. W falach styczeń – marzec 2005 czytanie Twojego Imperium deklaruje 1,1 mln osób.

ŚWIAT SERIALI
Sprzedaż egzemplarzowa wzrosła w lis’04-sty’05r. o 7% i osiągnęła wartość 144 tys. egzemplarzy. Początek 2005 roku (I kwartał) przyniósł w tytule 86% wzrost wpływów reklamowych i 39% wzrost czytelnictwa.

TAKIE JEST ŻYCIE, BELLA RELAKS, REWIA
Takie jest Życie zanotowało 38% wzrost przychodów reklamowych, wyniosły one w I kwartale 270 tys. PLN; w przypadku Belli Relaks był to 27% wzrost, a kwota – 457 tys. PLN, dynamika w odniesieniu do I kwartału 2004 r.

Średnia sprzedaż Rewii – najmłodszego tygodnika w wydawnictwie - wyniosła w okresie lis’04-sty’05 r. 272 tys. egzemplarzy (ukazuje się od marca 04).

W pierwszych kwartale 2005 Takie Jest Życie zanotowało 27% wzrost czytelnictwa (854 tys. czytelników) w porównaniu z analogicznym okresem 2004r.



Dane na podstawie:
 Expert Monitor, przychody wg cenników, bez reklam własnych, 2004 oraz I kwartał 2005/2004
 ZKDP, średnie rozpowszechnianie płatne, lis’04-sty’05
 PBC General a Millward Brown Company, COW, N=9 019, grupa celowa: wszyscy, fale: I kwartał 2004/2005


MAGAZYNY KOBIECE - poradnikowe

W I kwartale 2005r. – zarobiły 7,2 mln PLN, o 58% więcej niż w I kwartale 2004r.

TINA
Lider sprzedaży w segmencie popularnych tygodników kobiecych.
Od re-launchu tytułu Tina sprzedawała średnio 531 tys. egzemplarzy. Drugi w kolejności tytuł – Przyjaciółka – o ponad 96 tys. egz. mniej.

Wyraźnie rośnie czytelnictwo Tiny. W I kw. 2005 r. tygodnik czytało przeciętnie 2 510 tys. - o 21% więcej niż w analogicznym okresie 2004 r.

W I kw. 2005 roku Tina osiągnęła przychody reklamowe na poziomie 4,7 mln zł., co dało największy w segmencie tygodników poradniczych, 62% wzrost w porównaniu z I kw. 2004 r.

ŚWIAT KOBIETY
W I kw. 2005 r. tytuł zarobił na reklamie 1,2 mln. PLN, co dało 48% wzrost.

MAM DZIECKO
Tytuł pozostaje w czołówce najlepiej sprzedających się magazynów dla rodziców. Średnie rozpowszechnianie płatne w ostatnich 3 miesiącach wyniosło 83 tys. egz.

Wg danych Wydawcy kolejne wydania Mam Dziecko przekroczyły 100 tys. sprzedanych egzemplarzy.

Przychody reklamowe w I kw. 2005 r. wzrosły o 52% w stosunku do I kw. 2004 roku i wyniosły 1,3 mln PLN. Był to najwyższy wzrost reklamowy w segmencie pism parentingowych.


Dane na podstawie:
 Expert Monitor, przychody wg cenników, bez reklam własnych, I kw. 2004 i 2005
 ZKDP, średnie rozpowszechnianie płatne, XI 2004 – I 2005. Dla Tiny i Przyjaciółki – okres VI 2004 – I 2005.
 PBC General a Millward Brown Company, COW, grupa celowa: wszyscy, fale: I kw 2004 i 2005


MAGAZYNY MŁODZIEŻOWE

W I kwartale 2005r. – zarobiły 4,6 mln PLN, o 36% więcej niż w I kwartale 2004r.

W 2004 – zarobiły 20,1 mln PLN, o 57% więcej niż w 2003.


BRAVO
Lider wśród magazynów młodzieżowych: najwyższa sprzedaż – 265 tys. egzemplarzy; najwyższe przychody reklamowe 1,4 mln PLN, wzrost o 58% i najwyższe czytelnictwo - 1,3 mln., wzrost o 6%.

BRAVO GIRL
Wzrost przychodów reklamowych o 64%. W I kwartał 2005 r. przychody reklamowe wyniosły 1,1 mln. PLN. O 23% wzrosło czytelnictwo tytułu. W falach styczeń – marzec 2005 czytanie Bravo Girl deklaruje 731 tys. osób. Lider wśród magazynów dla dziewcząt: sprzedaż – 185 tys. egzemplarzy.


BRAVO SPORT
Wzrost przychodów reklamowych o 121%. W I kwartale 2005 r. przychody wyniosły– 621 tys. PLN.
Wzrost sprzedaży magazynu o 7%, średnia sprzedaż za okres luty 2004 - styczeń 2004 wynosi 127 tys. egz.


TWIST
Wzrost przychodów reklamowych o 42%, przychody za I kwartał 2005 r. – 836 tys. PLN.
Czytelnictwo tytułu wzrosło o 8% porównując I kwartały 2004 do I kwartału 2005 i ma 318 tys. czytelników.

FILIPINKA
Wzrost przychodów reklamowych o 47%, przychody za I kwartał 2005 r. wyniosły 650 tys. PLN.
Analizując okresy sty-mar’04 vs sty-mar’05 czytelnictwo wzrosło o 26%.


Dane na podstawie:
 Expert Monitor, przychody wg cenników, bez reklam własnych I kwartał 2004/2005,
 ZKDP, średnie rozpowszechnianie płatne, luty 2004 – styczeń 2005.
PBC General A Millward Brown Company, COW, grupa celowa: wszyscy, fale: styczeń – marzec 2004 i styczeń – marzec 2005


MAGAZYNY MOTORYZACYJNE

W I kwartale 2005 – zarobiły 2,4 mln PLN, o 60% więcej niż w I kwartale 2004.

W 2004 – zarobiły 9,7 mln PLN, o 76% więcej niż w 2003.


AUTO MOTO
Auto Moto od numeru 20/2004 ponownie ukazuje się jako miesięcznik.
Aktualnie czytelnictwo kształtuje się na poziomie 712 tys. osób (okres: paź’04-mar’05), średnia sprzedaż wynosi: 66 tys. egz. (paź’04-sty’05)

MOTOR
Po zmianach tygodnika Motor od numeru 35/2004 nastąpił gigantyczny wzrost sprzedaży tego tytułu w porównaniu do sprzedaży przed re-launch’em.

Sprzedaż tytułu nadal utrzymuje się na wysokim poziomie i wzrosła o 738% w okresie paź’04-sty’05 w porównaniu do analogicznego okresu paź’03-sty’04.

Aktualnie sprzedaż Motoru kształtuje się na poziomie 198 tys. egz. (okres: paź’04-sty’05)

Znacząco wzrosło również czytelnictwo tego tygodnika. Porównując czytelnictwo w okresie: paź’04-mar’05 do analogicznego okresu paź’03-mar’04 – wzrosło o 109% i wynosi obecnie 601 tys. osób. Duże wzrosty nastąpiły w przychodach reklamowych. Porównując I kwartał 2005 r. do I kwartału 2004 wzrosły one aż o 424%. Przychody reklamowe tygodnika Motor w I kwartale 2005 wyniosły: 2 074 tys. PLN.

Dane na podstawie:
 Expert Monitor, przychody wg cenników, bez reklam własnych I-III 2004 i 2005. Przy danych dla całego segmentu – uwzględniono wydania specjalne.
 ZKDP, średnie rozpowszechnianie płatne, X 2003 – I i 2004 X 2004 – I 2005.
 PBC General A Millward Brown Company, COW, grupa celowa: wszyscy, fale: X 2003 – III 2004 i X 2004 – III 2005.



MAGAZYNY KOMPUTEROWE

W I kwartale 2005r. – zarobiły 1,4 mln PLN, o 25% więcej niż w I kwartale 2004r.

W 2004 – zarobiły 6,7 mln PLN, o 27% więcej niż w 2003.


CD ACTION
Lider sprzedaży i czytelnictwa w segmencie magazynów o grach komputerowych. W ostatnich trzech miesiącach magazyn zanotował średnią sprzedaż na poziomie 102 tys. egz.

Wzrosło czytelnictwo magazynu. W I kw. 2005 roku CD Action czytany był przeciętnie przez 564 tys. osób - o 16% więcej niż w I kw. 2004 roku. Miesięcznik zanotował ponadto 27% wzrost przychodów reklamowych. Wyniosły one w I kw. 2005 roku 992 tys. PLN.


CLICK
O 42% wzrosły przychody z reklam magazynu Click w I kw 2005 r. w porównaniu z rokiem poprzednim. Był to najwyższy wzrost w segmencie magazynów o grach komputerowych.


Dane na podstawie:
 Expert Monitor, przychody wg cenników, bez reklam własnych, I kw. 2004 i 2005
 ZKDP, średnie rozpowszechnianie płatne, XI 2004 – I 2005.
 PBC General a Millward Brown Company, COW, grupa celowa: wszyscy, fale: I kw 2004 i 2005



«