Wydawnictwo Bauer otrzymało Nagrodę Specjalną za Strategię w Raporcie „Wydawcy” Media&Marketing Polska

Nasze Wydawnictwo, jako jedyne, otrzymało w tym roku nagrodę specjalną, przyznaną przez Redakcję Media&Marketing Polska. To kolejne, cenne, wyróżnienie od tego profesjonalnego jury. W poprzednich latach kilkakrotnie otrzymywaliśmy różne nagrody, w tym Wydawcy Roku.

Tegoroczna Nagroda Specjalna za Strategię przypadła nam, jak pisze Redakcja, za konsekwentne parcie do przodu.

„Wydawcę warto pochwalić – czytamy w uzasadnieniu – za konsekwencję w budowaniu strategii na coraz trudniejszym rynku prasowym, przemyślane przejęcia tytułów i poszerzanie projektów internetowych.

Bez wątpienia jednym z kluczowych wydarzeń dla Wydawnictwa Bauer w minionym roku było przejęcie od konkurenta, Edipresse Polska, trzech pism-„Przyjaciółki”, „Pani Domu” i „Poradnika Domowego”. Szczególnie przejęcie „Przyjaciółki”, pisma z ponad 70-letnią historią, było posunięciem i strategicznym, i symbolicznym.

Od lat Wydawnictwo Bauer jest liderem pism poradnikowych i dziś wszystko wskazuje na to, że nawet mimo gospodarczego zawirowania wywołanego koronawirusem jego pozycja lidera w tym segmencie jest niezagrożona. Tym bardziej że z biegu odpadli dwaj istotni konkurenci – właśnie Edipresse, przebudowujący całkowicie swoją strategię wydawniczą, i Marpuard.

Grupa Bauer po zakupie trzech pism poradnikowych Edipresse komentowała, że przejęcie tytułów doskonale wpisuje się w jej globalną strategię zakładającą dalsze inwestycje w te segmenty, w których jest już liderem rynkowym. Kolejne miesiące pokazały, że nie były to jedynie czcze deklaracje.

Wydawnictwo należy pochwalić za konsekwencję w budowaniu strategii na coraz trudniejszym rynku prasowym. Przemyślane zakupy i rezygnacja konkurencji nie oznacza, że Bauer może spocząć na laurach. Wie o tym doskonale kierownictwo wydawnictwa.

Dlatego w roku 2019 postawiło na poszerzenie obecności marek prasowych w internecie i rozwijanie projektów social media wokół tytułów z Portfolio./…/ 

Warto zwrócić uwagę na dwa stosunkowo nowe elementy aktywności wydawnictwa – w 2019 r. wyraźnie rozwijano platformę InfluenceMe.pl (platforma influencer marketingu) oraz monetyzowano eventy organizowane pod szyldem marek własnych.

Zaproponowane przez Bauera badanie prasy – choć nie upowszechnia się ono na całym rynku tak, jak życzyłby sobie Bauer, to projekt innowacyjny. Przypomnijmy: pomysłodawca Tomasz Namysł, prezes Wydawnictwa, zaproponował nowe wskaźniki pomiaru reklamy i nowy sposób badania (eyetrackery rejestrują ruchy gałek ocznych czytelników podczas czytania całego pisma na ekranie komputera). Badanie jest realizowane trzy razy w roku (N=600, 5 regionów Polski, 68 zbadanych tytułów, wyniki dla 1200 reklam), a badani są dobierani proporcjonalnie do struktury czytelników w badaniu PBC.

Mimo artykułowanej czasem w mediach przez konkurentów niechęci narzędzie Bauera ciągle ma szansę odegrać ważną rolę na rynku prasowym. Paradoksalnie pośrednio może się do tego przyczynić pandemia koronawirusa, która wywróciła dystrybucję większości pism i znacząco uszczupliła wpływy reklamowe wydawców prasy.