Prasa jest skuteczna

Siła marki

Wydawnictwo Bauer to największy wydawca prasy w Polsce. Jego udział w sprzedaży magazynów to 56%. Rocznie sprzedajemy niespełna 250 milionów egzemplarzy.

Nasze tytuły są zrzeszone w siedmiu segmentach, w większości z nich mamy liderów czytelnictwa oraz sprzedaży. Większość z nich to usankcjonowane marki o atrybutach jakościowych czy wysokiej świadomości.

Przewagą Wydawnictwa Bauer jest duże portfolio, bo mamy w nim aż 38 stałych tytułów. Wydajemy pisma w segmentach, które nie mają odpowiedników na rynku lub niewielką konkurencję – pisma poradniczo-rozrywkowe magazyny telewizyjne, komputerowe, młodzieżowe. Zapewniamy więc szerokie i efektywne dotarcie, którego nie jest w stanie zaoferować konkurencja. Magazyny nie odbiegają znacząco zasięgiem od innych mediów tradycyjnych. Czas jednak, by były planowane tak jak inne media – w sposób zdywersyfikowany. Tworząc mediaplan w oparciu o 10-12 tytułów możemy osiągnąć wysokie parametry zasięgu, skutecznie konkurując z innymi mediami.

Gwarantujemy też elementy jakościowe – wizerunek, precyzyjne targetowanie, kontekst do reklamy, który działa jako wzmocnienie insightu konsumenckiego. Będziemy także koncentrować się na client service, by reagować szybko, kreatywnie i zgodnie z potrzebami klienta.

Nasze czasopisma każdego dnia inspirują, radzą i dostarczają rozrywki milionom czytelników w Polsce.

słownik mediowy

  • Główne wskaźniki czytelnictwa

    CCS (Czytelnictwo Cyklu Sezonowego)
    Procent respondentów, którzy czytali lub przeglądali co najmniej jedno wydanie danego czasopisma w ciągu:
    – ostatniego miesiąca (dla tygodników),
    – ostatnich 3 miesięcy (dla dwutygodników),
    – ostatnich 6 miesięcy (dla miesięczników i dwumiesięczników)

    COP (Czytelnictwo Okresu Periodyczności)
    Procent respondentów, którzy czytali lub przeglądali czasopismo w okresie jego aktualności, to jest w ciągu:
    – ostatniego tygodnia (dla tygodników)
    – ostatnich 2 tygodni (dla dwutygodników)
    – ostatniego miesiąca (dla miesięczników)
    Wskaźnik wykorzystywany do analiz struktury czytelników zanim wprowadzono wskaźnik SCPW

    CDT (Czytelnictwo w Dni Tygodnia)
    Charakteryzuje, jaki procent respondentów czytał lub przeglądał wydanie dziennika z konkretnego dnia tygodnia.

    CPW (Czytelnictwo Przeciętnego Wydania)
    Podstawowy miernik zasięgu (czytelnictwa) tytułu. Używany w liczeniu media-planów (jako AIR – z ang. Average Issue Readership). Wyliczany w oparciu o pytanie o liczbę czytanych wydań spośród ostatnich 4 (LCW4).
    (liczba respondentów, którzy przeczytali 1 wydanie czasopisma x ¼ +liczba respondentów, którzy przeczytali 2 wydania x ½ + liczba respondentów, którzy przeczytali 3 wydania x ¾ +liczba respondentów, którzy przeczytali wszystkie 4 wydania) / liczba wszystkich respondentów

    SCPW (Statystyczne Czytelnictwo Przeciętnego Wydania)
    Miernik zasięgu pokrewny wskaźnikowi CPW.

  • Główne pojęcia związane z dystrybucją prasy
  • Główne pojęcia poligraficzne i drukarskie

    Apla
    W poligrafii jednolita powierzchnia druku; w plastyce – jednolite tło ciemnego koloru.

    DTP (ang. desktop publishing)
    Komputerowe przygotowanie do druku materiałów do publikacji poligraficznej i/lub elektronicznej (cyfrowej).

    Kolumna
    Jedna strona publikacji.

    Layout
    Kompozycja układu strony publikacji, określająca m.in. rodzaj i wielkość czcionki, akapity, interlinie, stałe elementy graficzne itp.

    Nakład
    Ilość publikowanych jednorazowo egzemplarzy.

    Pagina
    Liczba wskazująca numer strony.

    Szpigiel
    Schemat jednego numeru czasopisma, pokazujący umiejscowienie poszczególnych materiałów redakcyjnych i form reklamowych.

    Tinta
    Jednolite jasne tło.

    Winieta
    Pasek tytułowy, zawierający m.in. logo, hasło przewodnie, numeru, datę, cenę pisma.

  • Główne pojęcia związane z reklamą prasową

    Advertorial (inaczej artykuł sponsorowany)
    Materiał reklamowy nawiązujący formą do materiału redakcyjnego, oznaczony jako materiał promocyjny.

    Brasilian cover
    Reklama na okładce (format rozkładówki) z dodatkowym skrzydełkiem wielkości strony zagiętym do wewnątrz pisma.

    DPS (ang. double page spread) tzw. rozkładówka
    Materiał reklamowy opublikowany na sąsiadujących stronach (praw+lewa).

    Editorial
    Część pisma tworzona przez zespół redakcyjny.

    FPC (ang. full page color)
    Reklama prasowa (w kolorze) wielkości jednej strony.

    French door/cover/gate
    Reklama prasowa na okładce pisma „ukryta” pod skrzydełkami rozchylanymi na zewnątrz pisma.

    Insert
    Materiał promocyjny, reklamowy w postaci ulotki lub folderu wrzucany/wklejany do czasopisma.

    Reklama konsekutywna

    Reklama występująca na bezpośrednio następujących po sobie stronach.

    Reklama kontekstowa
    Reklama umieszczona przy materiale redakcyjnym, który nawiązuje treścią do reklamowanego produktu/usługi.

    Reklama teaserowa
    Reklama, która przed przekazaniem komunikatu właściwego angażuje odbiorcę, wykorzystując jego ciekawość, do odkrycia jej przesłania docelowego.

    Z-gate
    Reklama (format rozkładówki) „ukryta” pod okładką z dodatkowym skrzydełkiem odchylanym w przeciwnym kierunku niż pismo.

  • Główne wskaźniki i pojęcia mediowe

Prezentacja Korporacyjna Bauer 2017

Magazyny to nieodłączny uczestnik rynku mediów Bauer

Partnerzy