PIERWSZE URODZINY miesięcznika MAM DZIECKO 11.08.2003
MAM DZIECKO obchodzi swoje pierwsze urodziny.
Magazyn dla rodziców Wydawnictwa Bauer wszedł na rynek w sierpniu 2002 roku, a w czerwcu br. zmienił tytuł na "Magazyn dla rodziców Mam Dziecko", utrzymując jednocześnie ciągłość badań ZKDP i PBC.
MAM DZIECKO w ciągu roku błyskawicznie znalazł się wśród liderów w segmencie prasy dla rodziców i obecnie zajmuje drugą pozycję pod względem sprzedaży.
Sprzedaż magazynu wynosi 84. 756 egz. (ZKDP, średnie rozpowszechnianie płatne w okresie wrzesień 2002 - kwiecień 2003 ), dynamicznie rośnie także czytelnictwo.
Niezwykle atrakcyjna dla czytelników cena egzemplarzowa pisma , 2,9 zł, jest możliwa dzięki decyzji wydawcy o rezygnacji z dołączania gadgetów. To rezultat badań przeprowadzonych wśród naszej grupy docelowej, rozczarowanej jakością i przydatnością prezentów i zainteresowanej głównie merytoryczną zawartością tytułu.
Zarówno objętość, jak i zawartość tematyczna miesięcznika MAM DZIECKO jest identyczna, jak w wydawanym poprzednio miesięczniku "Magazyn dla rodziców Mama i dziecko".
MAM DZIECKO jest adresowane do kobiet w ciąży i mam małych dzieci do 2 lat. Jednym z elementów odróżniających nowe pismo od konkurencji jest obecność specjalnych stron dla ojców.
Pismo jest poradnikiem "pierwszej pomocy" dla młodej, niedoświadczonej mamy, stąd dużo tekstów o pielęgnacji małego dziecka w formie instruktażu "krok po kroku", a także dużo stron do wyrywania i kolekcjonowania . Redakcja zamieszcza także dużo reportaży, wspomnień, dzienników mam, ich wypowiedzi.
MAM DZIECKO nie poucza, ale stara się pokazywać proste rozwiązania problemów związanych z wychowaniem i pielęgnacją dziecka. Jest czymś w rodzaju starszej koleżanki, przyjaciółki, która jest bardziej doświadczona i umie doradzić świeżo upieczonej mamie. Redakcja podkreśla jednak, że każde słowo w nowym tytule jest konsultowane przez specjalistów z instytucji, które są dla mam najbardziej wiarygodne. Dodatkową atrakcją dla czytelniczek są liczne konkursy z atrakcyjnymi nagrodami. Ostatnio ogłoszony został wielki konkurs na "Super Produkt bezpieczny dla Dziecka 2003", w którym uhonorowani zostaną liderzy z branży produktów dla dzieci. W siedmiu kategoriach rywalizować będą ze sobą produkty walczące o uznanie ekspertów oraz reprezentantów rodziców .
Zadaniem konkursu jest przedstawienie czytelnikom Mam dziecko jak najwięcej produktów do pielęgnacji i rozwoju dzieci oraz wybranych produktów dla kobiet w ciąży i karmiących mam. Spośród nich chcemy rekomendować te najlepsze podkreślając ich wyjątkowo ważną cechę bezpieczeństwo dla dziecka.
«