Historia

1875 – Ludolph Bauer otwiera w Hamburgu drukarnię wizytówek. Na początku XX wieku obok drukarni powstaje sklep papierniczy. Ludolph, już razem z synem Heinrichem, wydaje bezpłatną regionalną gazetę ogłoszeniową w nakładzie 20 tysięcy egzemplarzy.

Kolejne lata to inwestycje w maszyny drukarskie i kolejne tytuły, jak na przykład tygodnik „Rundfunk-Kritik”, który osiągnął rekordową jak na tamte czasy sprzedaż przekraczającą pół miliona egzemplarzy.

Po II wojnie światowej Wydawnictwo wznawia działalność, poszerzając ofertę o nowe segmenty. Po magazynach telewizyjnych i młodzieżowych przychodzi czas na poradniki. W latach 70. pojawiają się tygodniki „Tina” i „Bella”. Właściciele Wydawnictwa kupują także stację RTL II i rozgłośnię Radio Hamburg. W latach 90. oferta firmy poszerza się o produkty cyfrowe.

Obecnie Grupa Bauer Media jest największym wydawcą magazynów w Europie i jedną z najważniejszych grup medialnych. Działa w ponad 20 krajach na całym świecie. Wydaje ponad 600 magazynów, w jej portfolio znajduje się także ponad 400 produktów cyfrowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.

Obecnym, piątym kolejnym przedstawicielem właścicieli zarządzającym firmą jest Yvonne Bauer.

history img

Polska

1991W Polsce powstaje Wydawnictwo Bauer. Pierwszy tytuł wydany w naszym kraju to „Bravo”.

1992 – Na polskim rynku ukazuje się „Tina”.

1993 – Bauer w Polsce wydaje już cztery tytuły. Do „Bravo” i „Tiny” dołącza „Tele Tydzień” – od lat najpopularniejszy magazyn w Polsce – i „Świat Kobiety”.

1994 – Pojawia się jeden z okrętów flagowych Wydawnictwa – tygodnik „Życie na Gorąco”.

1995 – Na rynku debiutuje „Tele Świat”.

1997 – Wydawnictwo otwiera nowoczesną drukarnię w Ciechanowie.

„Tele Tydzień” po raz pierwszy ogłasza plebiscyt na ulubieńców czytelników – Tele Kamery „Tele Tygodnia”.

2002 – Zakup wydawnictwa Silver Shark – w portfolio Bauera pojawiają się „CD-Action”„PC Format”.

W tym samym roku Bauer zostaje wydawcą magazynu „Twój Styl”.

2003Wydawnictwo kupuje tygodnik „Motor”.

2004 – „Twój Styl” po raz pierwszy pojawia się na liście polskich Superbrandów.

2004 – Ukazuje się rozrywkowy tygodnik dla kobiet „Rewia”. Do roku 2017 Wydawnictwo wprowadzi na rynek sześć nowych tytułów z tego segmentu.

2005 – W portfolio Wydawnictwa pojawia się magazyn „Pani”.

2006 – Rusza drukarnia BPW w Wykrotach – najnowocześniejszy zakład wklęsłodrukowy w Europie.

2008 – Wydawnictwo reaktywuje magazyn „Kobieta i Życie” oraz wprowadza nowy dwutygodnik – „Show”.

2011 – Pojawia się miesięcznik popularnonaukowy „Świat Wiedzy”. W następnych latach wydawca poszerza segment o „Świat Wiedzy Historia” i „Sekrety Medycyny”.

2012 – Portfolio Wydawnictwa uzupełniają magazyny „Naj”„Olivia”.

2014 – Debiutuje magazyn wspomnieniowy „Retro”. W roku 2016 dołączy do niego poświęcona tej samej tematyce „Nostalgia”.

2016 – Wydawnictwo, po połączeniu z wydawnictwem Phoenix Press, tworzy oddział we Wrocławiu i poszerza portfolio o tytuły z segmentów real life stories, kulinarnego, ogrodniczego, krzyżówkowego, magazynów o zdrowiu oraz o największy w Polsce serwis internetowy agregujący przepisy kulinarne www.durszlak.pl.

2017 – Wydawnictwo wprowadza dwa nowe tytuły: poradnik „100 Rad” i magazyn „Cuda i Objawienia”.

Wydawnictwo Bauer po raz piąty otrzymuje od „Media & Marketing Polska” tytuł Wydawcy Roku.

 

Nagrody

Wiele tytułów Wydawnictwa otrzymało cenne nagrody od czytelników, klientów i instytutów badawczych.

Samo Wydawnictwo pięć razy otrzymało tytuł Wydawcy Roku przyznany przez branżowy miesięcznik „Media & Marketing Polska”.

W specjalnym raporcie opublikowanym z okazji dwudziestych urodzin magazynu „Media & Marketing Polska” uznał Wydawnictwo Bauer za Wydawcę 20-lecia.

Cztery tytuły Wydawnictwa Bauer uznano za najcenniejsze polskie marki w kategorii Media. W publikowanym przez dziennik „Rzeczpospolita” rankingu w pierwszej dziesiątce znalazł się „Tele Tydzień” , a do dwudziestu najcenniejszych polskich marek w tej kategorii zaliczono również „Twój Styl” oraz magazyny „Chwila dla Ciebie” i „Życie na Gorąco”. Ranking „Rzeczpospolitej” od dwunastu lat pokazuje marki, które powstały z myślą o Polakach i polskim rynku.

„Twój Styl” i „Tele Tydzień” wielokrotnie nagradzano Asami Empiku przyznawanymi najlepiej sprzedającym się tytułom prasowym. Oba tytuły zostały także uznane za polskie „Superbrands”.

Zarówno „Pani”, jak i „Twój Styl” nagradzano w konkursie Grand Front na najlepsze okładki roku.

Twój Styl” otrzymał również wyróżnienie od miesięcznika „Media & Marketing Polska”, który uznał ten magazyn za „fenomen rynku wydawniczego”. Często zajmuje pierwsze miejsce wśród miesięczników w rankingu mediów opiniotwórczych opracowywanym przez Instytut Monitorowania Mediów. Magazyn dwukrotnie nagrodziło również Stowarzyszenie Amazonek za propagowanie profilaktyki raka piersi.

history img