Sukces nowych odsłon Tiny i Naja
14.01.2015

Wprowadzone w ubiegłym roku zmiany w dwóch dwutygodnikach poradnikowych Wydawnictwa Bauera okazały się strzałem w dziesiątkę. Oba tytuły odnotowały bardzo wysokie wzrosty sprzedaży, a prognozy wydawcy wskazują, że nadal cieszą się dużym zainteresowaniem czytelniczek, które bardzo pozytywnie oceniły zmiany w obu tytułach:

Tina
Rozpowszechnianie płatne razem pierwszego wydania w nowej odsłonie (15 października) było aż o 50% wyższe w stosunku do poprzedniego numeru*. Średnie rozpowszechnianie kolejnych czterech jest o 17 procent wyższe niż przed wprowadzeniem zmian i wynosi 257 tysięcy egzemplarzy**.

Nowa Tina ukazała się z odświeżonym logo, w nowoczesnej makiecie i z nowymi fontami oraz kolorystyką. Jakością nawiązuje teraz do segmentu miesięczników poradnikowych. W warstwie merytorycznej Tina zachowuje swój ekspercki i poradnikowy charakter, jednak zmianie uległ sposób komunikowania z czytelniczką. Redakcja postawiła na dłuższe teksty, pogłębione materiały, jeszcze większy profesjonalizm. Wyróżnikiem Tiny pozostaje także najbardziej obszerna w segmencie kuchnia.

Naj
Nowy Naj wprowadzony do sprzedaży miesiąc później to także sukces wydawniczy: rozpowszechnianie tego wydania wzrosło aż o 69% w stosunku do poprzednich numerów i wyniosło 206 tysięcy egzemplarzy (prognozy wydawcy). Celowość wprowadzonych zmian widać także przy porównaniu wyniku tego wydania z jego odpowiednikiem z roku 2013 – 48% wzrostu!**

Pismo wyróżnia teraz największy w segmencie dział zdrowia. W każdym wydaniu 16-stronicowego poradnika medycznego dziennikarki Naj-a oraz uznani eksperci i lekarze z całej Polski zajmą się zdrowiem kobiety, dzieci i całej rodziny. Naj to także jedyny poradnik dla kobiet rekomendowany przez Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej.
Drugim elementem wyróżniającym Naj jest powiększony dział poświęcony kuchni, wzbogacony o dodatkowe przepisy i eksperckie porady.

(*) ZKDP, analiza wydań, rozpowszechnianie płatne razem, wydanie 15.10.2014 oraz 01.10.2014 (PDS); opracowanie Wydawnictwo Bauer
(**) Rozpowszechnianie i dynamika według prognoz wydawcy.