Wydawnictwo Bauer ponownie Wydawcą Roku!

Także w tym roku magazyn Media&Marketing Polska przyznał nam tytuł Wydawcy Roku!

To zaszczytne wyróżnienie od prestiżowego tytułu otrzymujemy już po raz szósty.

Tym razem Redakcja tak uzasadniła swój wybór: „Bauer wyprzedza konkurencję, błyskotliwie dopasowując się do trendów, potrzeb i oczekiwań czytelników oraz aktywnie przeciwstawiając się spadkowi udziałów rynku prasy w budżetach reklamowych”.

W Raporcie Media&Marketing Polska czytamy o nas:

/…/

TRAFIA W SEDNO

W 2017 r. wydawca wprowadził na rynek kolejne tytuły, realizujące najnowsze trendy na rynku czasopism. Dla dojrzałych kobiet po­wstały „Well” – miesięcznik lifestyle’owy i „Poradnik 50+” – również miesięcz­nik, tyle że typu poradnikowego, oraz trzy tytuły z rodziny „100 Rad” (tygodni­ka wprowadzonego także na początku ub.r.) – „100 Rad Poleca” – poradnikowy dwumiesięcznik, „100 Rad. Przepisy i Diety” – miesięcznik kulinarny, i „100 Rad. Moja Piękna Działka” – miesięcznik ogrodniczy. Oprócz tego dla podobnego targetu: „Retro Wspomnienia” – dwumiesięcznik, „Ludzie i Wiara” – religijny miesięcznik, a także „Dworskie Życie” – miesięcznik rozrywkowy. Według Macieja Brzozowskiego, dyrektora PR Bauer Media, pośród nowych tytułów wydawnictwa największe zainteresowanie wzbudzają tytuły z rodziny „100 Rad” i „Poradnik 50+”.

Za brawurową odpowiedź na potrzeby rosnącego grona dojrzałych czytelni­czek Bauer dostaje od nas pierwszy plus.

– Kiedy świat szaleje na punkcie Netfliksa i innych platform streamingowych, ale brakuje usystematyzowanej informacji na ten temat – my ją dostarczamy, wprowadzając do sprzedaży „Netfilm”. Szukamy propozycji nieoczywistych, czasami wbrew logice (jak np. „Tube News” czy magazyny dla fanów gry „Mi­necraft” – młodych i internetowych, a więc pozaprasowych – tłumaczy sukces Bauera Tomasz Namysł, prezes zarządu Wydawnictwa Bauer. – Ryzyko wlicza­my w rachunek, ale się go nie boimy. Nagrodą jest duży i stabilny biznes, przeważnie niezależny od przychodów reklamowych, na które coraz trudniej liczyć i na które nie mamy wpływu – mówi.

POBUDZA RYNEK

A jednak i na tym polu Wydawnictwo Bauer chce mieć wpływ na to, co się dzieje na rynku, a my przede wszystkim za to właśnie postanowiliśmy wyróż­nić w tym roku Wydawnictwo Bauer. Chodzi o „Zasięgowy model planowania magazynów”, czyli nowe narzędzie dla mediaplanerów, które wiąże wskaźniki zasięgowe ze sprzedażą egzemplarzową. Zeszły rok wydawca poświęcił na przygotowanie projektu do wdrożenia. Wydawnictwo we współpracy z Kantar Millward Brown przeprowadziło pierwsze badanie w ramach ZMPM. Teraz

testuje nowe narzędzie we współpracy z grupą negocjacyjną GroupM, by w kwietniu br. wdrożyć je w swoim biurze reklamy i promować u reklamodawców.

– Przygotowanie ZMPM zostało poprzedzone licznymi konsultacjami z doma­mi mediowymi oraz klientami reklamowymi. Diagnozowaliśmy przyczyny re­dukcji udziału magazynów w budżetach reklamodawców, a także pytaliśmy o potrzeby oraz oczekiwania wobec wydawnictw prasowych – twierdzi Izabe­la Sarnecka, szefowa biura reklamy Wydawnictwa Bauer. – Naszym obowiąz­kiem jako największego wydawcy magazynów jest komunikowanie ich moc­nych stron, takich jak zasięg, sprzedaż egzemplarzowa, efektywna częstotliwość kontaktu z reklamą, procent przeczytanego wydania oraz wska­zanie policzalnej pozycji i kierunku, w którym zmierzają – dodaje.

Co warte podkreślenia, firma jest w trakcie rozmów z innymi wydawcami magazynów, którzy mieliby ewentualnie przystąpić do nowego modelu i moc­no zaznacza, że projekt ma charakter otwarty. Za to kolejny punkt.

Prezes wydawnictwa twierdzi, że źródłem sukcesu jest umiejętność wsłucha­nia się w potrzeby czytelników, zrozumienia, czego oczekują i zaoferowania im tego w maksymalnej liczbie wariantów. Teraz wydawnictwo udowadnia, że słucha także swoich klientów i otoczenia biznesowego. Trzyma rękę na pulsie. I puls ten bije równym, zdrowym rytmem, nawet kiedy wszyscy dookoła do­stają zadyszki.