Nasze Wydawnictwo otrzymało tytuł Wydawcy Roku od Media Marketing Polska
Laudacja ze strony magazynu:
Kolejny raz nagrodę główną Wydawca Roku przyznajemy Wydawnictwu Bauer, które z powodzeniem łączy tradycję z nowoczesnością,
stale rozwijając portfolio i dostosowując się do wyzwań współczesnego rynku. Ma 133 tytuły prasowe i 22 wydania specjalne. W okresie kwiecień 2023 – marzec 2024 r. na trudnym, spadającym rynku prasy, sprzedało 129 mln egz. czasopism, co pozwoliło mu po raz kolejny umocnić pozycję lidera (źródło: Audyt PBC, sprzedaż wydań, sumy sprzedanych egzemplarzy za okres kwiecień 2023 r. – marzec 2024 r.).
Podoba nam się również wdrożona w ostatnich latach strategia, która przy nierosnącym rynku i oczekiwaniach zysków przez właścicieli w Niemczech była konieczna, a poszczególne jej etapy sprawnie przeprowadzone. Złożyło się na to ograniczeniu kosztów operacyjnych, eliminacja wybranych tytułów (zamknięto m.in. czasopisma: „Naj”, „Przepis na Zdrowie”, „Bliżej Ciebie”, „Takie Jest Życie” i „Cuda i Objawienia”, „Auto Moto” oraz podniesiono ceny poszczególnych tytułów) i ograniczenie zatrudnienia (o 11%), co poskutkowało wypracowaniem bardzo dobrego wyniku finansowego. W minionym roku wydawnictwo wygenerowało 100 mln zł zysku, co stanowi wzrost o 49% w porównaniu z poprzednim rokiem, przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 383 mln zł (wzrost o 6%), ograniczonych kosztach operacyjnych o 3,5%, do poziomu 284,58 mln zł, zmniejszonym zatrudnieniu z 465 do 413 pracowników
i zwiększeniu wynagrodzeń z 57,34 mln zł do 61,88 mln zł. Rok 2023 był dla wydawnictwa czasem dynamicznego rozwoju i znaczących zmian. Z jednej strony cięto, z drugiej inwestowano w sprzedaż oraz codzienną pracę redakcji. Przeprowadzono szereg istotnych transformacji. Kluczowe tytuły i segmenty zakończyły migrację do nowoczesnych systemów wydawniczych Woodwinga.
Uzgodniono wspólny „master workflow” redakcyjny obowiązujący w największych krajach grupy Bauer. Wprowadzono również smart pages – szablony graficzne umożliwiające zautomatyzowaną wymianę treści między tytułami. Wiosną br. zakończono wprowadzanie Target Operating Model 2024, nowej struktury organizacyjnej dostosowanej do platformy GPS, która zwiększa efektywność i umożliwia szybkie reagowanie na zmieniające się wyzwania rynku. Dzięki temu modelowi powstały content huby i pojawiły się nowe stanowiska takie jak director magazines oraz redaktorzy zarządzający content hubami, którzy nadzorują przepływ treści i dbają o merytoryczną jakość
publikacji.
Wprowadzono nowy znak jakości „Dobra Prasa!”, który pojawia się na okładkach wszystkich magazynów Wydawnictwa Bauer. Ten znak ma nie tylko wyróżniać tytuły na półkach, ale także służyć jako wskazówka dla czytelników i sprzedawców, które magazyny warto wybrać. W obliczu zmieniającego się rynku prasowego, gdzie wiele tytułów zostało zamkniętych, „Dobra Prasa!” pomaga w wyborze wartościowych treści i buduje zaufanie do prasy jako źródła informacji i rozrywki.
Trzy lata temu Wydawnictwo Bauer uruchomiło sklep online Czytelnia.pl, który znacznie rozszerzył ofertę wydawnictwa. Dzięki temu czytelnicy mogą nabywać pojedyncze wydania oraz prenumeraty w wersji drukowanej i cyfrowej. W pierwszym półroczu 2024 zanotowano
27-proc. wzrost zamówień oraz 55-proc. wzrost sprzedaży wydań cyfrowych w porównaniu z takim samym okresem roku poprzedniego.
Wydawca chce być szerzej obecny w digitalu. Konsekwentnie rozwija istniejące serwisy Twojstyl.pl, Sprawdzone.pl i Magazynauto.pl, stawiając na synergię treści prasowych i internetowych, co pozwala na tworzenie kompleksowych strategii komunikacyjnych dla marek. Rozwój tych serwisów otwiera nowe możliwości współpracy, choćby poprzez realizację kampanii z udziałem treści wideo. Dział digital wydawnictwa po reorganizacji stał się interdyscyplinarnym zespołem odpowiedzialnym za wszystkie projekty związane z rozwojem treści cyfrowych.
Na początku roku przystąpiono do kompleksowego badania preferencji czytelników pod hasłem „Projekt Bridge 2024”, będącego największą w historii wydawnictwa wieloetapową analizą, opracowaną przez firmę Brandquest Media, która ma na celu lepiej poznać czytelniczki, zrozumieć ich życie i zidentyfikować potrzeby, aby jeszcze lepiej dopasować treści magazynów do oczekiwań odbiorców.
Wprowadzono nową identyfikację, która ma odzwierciedlać sposób, w jaki firma ewoluowała w czasie i ambicję dalszego przyspieszania jej transformacji, z wyraźnym naciskiem na cyfryzację.
Czekamy na dalsze kroki wydawcy w tym kierunku, a dzisiaj gratulujemy tytułu Wydawcy Roku.