Historia
1875 – Ludolph Bauer otwiera w Hamburgu drukarnię wizytówek. Na początku XX wieku obok drukarni powstaje sklep papierniczy. Ludolph, już razem z synem Heinrichem, wydaje bezpłatną regionalną gazetę ogłoszeniową w nakładzie 20 tysięcy egzemplarzy.
Kolejne lata to inwestycje w maszyny drukarskie i kolejne tytuły, jak na przykład tygodnik „Rundfunk-Kritik”, który osiągnął rekordową jak na tamte czasy sprzedaż przekraczającą pół miliona egzemplarzy.
Po II wojnie światowej Wydawnictwo wznawia działalność, poszerzając ofertę o nowe segmenty. Po magazynach telewizyjnych i młodzieżowych przychodzi czas na poradniki. W latach 70. pojawiają się tygodniki „Tina” i „Bella”. Właściciele Wydawnictwa kupują także stację RTL II i rozgłośnię Radio Hamburg. W latach 90. oferta firmy poszerza się o produkty cyfrowe.
Obecnie Grupa Bauer Media jest największym wydawcą magazynów w Europie i jedną z najważniejszych grup medialnych. Działa w 14 krajach na całym świecie. Wydaje ponad 600 magazynów, w jej portfolio znajduje się także ponad 400 produktów cyfrowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.
Obecnym, piątym kolejnym przedstawicielem właścicieli zarządzającym firmą jest Yvonne Bauer.
1991
W Polsce powstaje Wydawnictwo Bauer. Pierwszy tytuł wydany w naszym kraju to „Bravo”.
1992
Na polskim rynku ukazuje się „Tina”.
1993
Bauer w Polsce wydaje już cztery tytuły. Do „Bravo” i „Tiny” dołącza „Tele Tydzień” – od lat najpopularniejszy magazyn w Polsce – i „Świat Kobiety”.
1994
Pojawia się jeden z okrętów flagowych Wydawnictwa – tygodnik „Życie na Gorąco”.
1995
Na rynku debiutuje „Tele Świat”.
1997
Wydawnictwo otwiera nowoczesną drukarnię w Ciechanowie.„Tele Tydzień” po raz pierwszy ogłasza plebiscyt na ulubieńców czytelników – Tele Kamery „Tele Tygodnia”.
2002
Zakup wydawnictwa Silver Shark – w portfolio Bauera pojawiają się „CD-Action” i „PC Format”. W tym samym roku Bauer zostaje wydawcą magazynu „Twój Styl”.
2003
Wydawnictwo kupuje tygodnik „Motor”.
2004
„Twój Styl” po raz pierwszy pojawia się na liście polskich Superbrandów.
Ukazuje się rozrywkowy tygodnik dla kobiet „Rewia”. Do roku 2017 Wydawnictwo wprowadzi na rynek sześć nowych tytułów z tego segmentu.
2005
W portfolio Wydawnictwa pojawia się magazyn „Pani”.
2006
Rusza drukarnia BPW w Wykrotach – najnowocześniejszy zakład wklęsłodrukowy w Europie.
2008
Wydawnictwo reaktywuje magazyn „Kobieta i Życie” oraz wprowadza nowy dwutygodnik – „Show”.
2011
Pojawia się miesięcznik popularnonaukowy „Świat Wiedzy”. W następnych latach wydawca poszerza segment o „Świat Wiedzy Historia” i „Sekrety Medycyny”.
2012
Portfolio Wydawnictwa uzupełniają magazyny „Naj” i „Olivia”.
2014
Debiutuje magazyn wspomnieniowy „Retro”. W roku 2016 dołączy do niego poświęcona tej samej tematyce „Nostalgia”.
2016
Wydawnictwo, po połączeniu z wydawnictwem Phoenix Press, tworzy oddział we Wrocławiu i poszerza portfolio o tytuły z segmentów real life stories, kulinarnego, ogrodniczego, krzyżówkowego, magazynów o zdrowiu oraz o największy w Polsce serwis internetowy agregujący przepisy kulinarne www.durszlak.pl.
2017
Na rynek trafiają kolejne nowe tytuły: „100 Rad”, „Poradnik 50+” oraz „Cuda i Objawienia”.Wydawnictwo Bauer po raz piąty otrzymuje od „Media & Marketing Polska” tytuł Wydawcy Roku.
2018
Wydawnictwo Bauer po raz szósty otrzymuje od „Media & Marketing Polska” tytuł Wydawcy Roku.
2019
Portfolio wzbogacają trzy magazyny poradnikowe dla kobiet: „Przyjaciółka”, „Pani Domu” i „Poradnik Domowy”.
Kwiecień 2021
Nagroda MMP Wydawca Roku 2021
Grudzień 2021
Nagroda MMP dla Biuro Reklamy
31 grudnia 2021
Wydawnictwo Bauer kupiło od firmy Rozrywka prawa do wydawania trzynastu magazynów krzyżówkowych. Transakcja ta potwierdza zainteresowanie Wydawnictwa segmentem gier umysłowych i szarad w Polsce i dalszą chęć jego rozwijania.
2022
Wydawca Roku (MMP)
Nagrody
Wiele tytułów Wydawnictwa otrzymało cenne nagrody od czytelników, klientów i instytutów badawczych.
Samo Wydawnictwo kilkakrotnie (9 razy do roku 2023) otrzymało tytuł Wydawcy Roku przyznany przez branżowy miesięcznik „Media & Marketing Polska”.
W specjalnym raporcie opublikowanym z okazji dwudziestych urodzin magazynu „Media & Marketing Polska” uznał Wydawnictwo Bauer za Wydawcę 20-lecia.
Cztery tytuły Wydawnictwa Bauer uznano za najcenniejsze polskie marki w kategorii Media. W publikowanym przez dziennik „Rzeczpospolita” rankingu w pierwszej dziesiątce znalazł się „Tele Tydzień” , a do dwudziestu najcenniejszych polskich marek w tej kategorii zaliczono również „Twój Styl” oraz magazyny „Chwila dla Ciebie” i „Życie na Gorąco”. Ranking „Rzeczpospolitej” od dwunastu lat pokazuje marki, które powstały z myślą o Polakach i polskim rynku.
„Twój Styl” i „Tele Tydzień” wielokrotnie nagradzano Asami Empiku przyznawanymi najlepiej sprzedającym się tytułom prasowym. Oba tytuły zostały także uznane za polskie „Superbrands”.
Zarówno „Pani”, jak i „Twój Styl” nagradzano w konkursie Grand Front na najlepsze okładki roku.
„Twój Styl” otrzymał również wyróżnienie od miesięcznika „Media & Marketing Polska”, który uznał ten magazyn za „fenomen rynku wydawniczego”. Często zajmuje pierwsze miejsce wśród miesięczników w rankingu mediów opiniotwórczych opracowywanym przez Instytut Monitorowania Mediów. Magazyn dwukrotnie nagrodziło również Stowarzyszenie Amazonek za propagowanie profilaktyki raka piersi.